selamat datang

Khamis, 28 Mei 2009

Erti HIDUP pada MemBeRi~



salam..ape kaba kawan2..?moga semua dlm rahmat kesihatan yg penuh..disebalik kesibukan dlm urusan kita seharian mungkin kita sll tlupa yg kita sentiasa dlm keadaan sehat..
mafhum dr sebuah sebuah hadis "dua nikmat yg selalu dilupakan oleh manusia adalah nikmat sihat dan masa lapang"...

2 hari lepas ade kempen donor darah kt fakulti sempena hari anti rokok..eh2..mksdnye derma darah(donor=derma)so aku dgn smgt nya pegi la nk derma darah..hari 1st x dpt derma sbb klas penuh...n d 2n time dtg baru la dpt derma..aku ajk la kwn2 yg lain utk derma skli..n mcm2 la respon yg aku dpt..
"eh,takut jarum la.."
"darah x cukup..xmolah"
"eh,jom2..aku byk darah ni nk kasi"
huhu..n byk la lagi respon sepnjng aku bt promosi kt kwn2 lain...
n aku rs lega+puas+gembira lps derma tu..(^_^)

balik kpd hadis kt ats td..
mmg benar la kata2 ar-Rasul S.A.W. yg mane manusia ni mmg sering lupa ttg nikmat sehat ni..kdg2 kite sll sehat smpi tfikir,bila la aku nk sakit ni..hu..kita sering lupa kn nikmat sehat tu dgn cara x jage kesihatan kita sendiri..
Bg aku..tidak cukup la dgn hnya mengucapkn rs syukur dpt memadai kenikmatan yg kita dpt..so aku berasa dengan aku derma darah aku akn mmbantu org lain utk menjadi sehat..mungkin ape yg aku bt ni x mndtg kesan yg besar pn..tp igt la keikhlasan tu yg dinilai oleh ALLAH.. (^_^)

kesimpulannya..sama2 la kita menjaga nikmat kesihatan dan scra x lngsung mmberi sbgai tnda kesyukuran kita..moga amalan seramai 96org yg mendonorkn darah di rahmati ALLAH dn diganjar sesuai keikhlasn mereka..Amin~~(^_^)

Tiada ulasan: